.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نرخ 8 درصدي بيكاري در مازندران

رئيس سازمان كار و امور اجتماعي مازندران گفت: نرخ رشد بيكاري در استان در ابتداي سال 84، حدود 11 درصد بود كه به حدود هشت درصد در سال‌ جاري رسيده است.

به گزارش فارس از رامسر، سيد‌محمد نجفي ظهر دیروز در حاشيه برگزاري همايش كار و كارآفريني در رامسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت نهم براي حل اين مشكل براي امور اشتغال متولي معين كرد و در اين شرايط بحراني وزارت كار در راستاي اهداف دولت نهم متولي كار در كشور شد و تصميم گرفته شد براي كاهش نرخ بيكاري در كشور تلاش كند.
وي گفت: ايجاد اشتغال تابعي از ظرفيت‌ها، فرصت‌ها، تحصيلات و سرمايه‌ها در كشور است اما وزارت كار با طرح بنگاه‌هاي زود‌بازده خود را متولي امور اشتغال معرفي كرد و اعلام داشت چنانچه در سال اول 20 درصد تسهيلات بانكي به سرمايه‌گذاران ارائه شود يا در بخش‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري شود، نرخ رشد جمعيت تا پايان بهمن ماه سال آينده تك رقمي مي‌شود.
رئيس سازمان كار امور و اجتماعي استان مازندران اظهار داشت: اين در حالي‌ست كه در مازندران سالانه 32 هزار و 400 نفر افراد كارجو به بيكاران جامعه اضافه مي‌شوند.
وي تصريح كرد: وزارت كار با طرح ارائه 20 درصد تسهيلات آن را در اختيار اداره كار و به همين ترتيب در اختيار كارفرمايان قرار داد تا با ايجاد اشتغال نرخ بيكاري كاهش يابد.
نجفي بيان داشت: بر اساس آمار 110 هزار نفر در مازندران بيكار هستند و برنامه‌اي كه براي استان مازندران تدوين شده است، بايد سالانه 35 هزار شغل در استان ايجاد شود.
وي افزود: به واسطه تخصيص تسهيلات كه براي سال‌هاي 84 تا 86 توسط دولت نهم براي اين استان در نظر گرفته شده است، ‌هزار و 261 ميليارد تومان براي سرمايه‌گذاري و پرداخت تسهيلات در نظر گرفته شده است كه سهم شهرستان رامسر براي اين سه سال 55 ميليارد تومان بوده است.
نجفي بيان كرد: در ازاي تسهيلات ارائه شده هر ساله يك درصد نرخ بيكاري استان كاهش يافته است و اين در حالي‌ست كه بسياري از ظرفيت‌ها بكر است و يا استفاده چنداني نشده است.
وي ادامه داد: وزارت كار در راتساي تجليل از كارفرمايان و كارگان گام‌هاي زيادي برداشته است و چهار جشنواره به صورت ملي برگزار شده و رامسر نخستين شهرستان بعد از مركز مازندران است كه اين همايش را برگزار كرده است.
نجفي يادآور شد: در سال گذشته برترين كارفرماي مازندران از غرب اين استان بوده است كه برترين صنعتگر كشور نيز معرفي شده است.
نجفي با اعلام اين مطلب كه كار و كارآفريني سبب ارتقاي جامعه كار و كارگري مي‌شود، افزود: رامسر يك شهرستان بين‌المللي است و بايد ظرفيت‌هاي بين‌المللي‌اش بزرگ شمرده شود تا با رونق منطقه به اهداف عالي دست يابيم.
وي اظهار داشت: تنها توجه به قابليت‌هاي توريستي استان نمي‌تواند مازندران را در مسير توسعه قرار دهد، بايد در كنار آن به صنعت نيز رواج داده شود و به كشاورزي و توليدات گل وگياه كه جايگاه مناسبي در استان دارد نيز توجه شود و رونق يابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.